پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227730
رهبر ايران در سخنراني خود ترامپ را مسخره کرد
تاریخ انتشار : 1395/11/25 08:02:25
نمایش : 1277
روزنامه وال‌استريت ژورنال نوشت:آيت‌الله علي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در سخنراني خود آمريکا را مسخره کرد و گفت: «آقاي ترامپ. ممنون که چهره واقعي آمريکا را به ما نشان دادي.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وال‌استريت ژورنال نوشت: احساسات ضد‌آمريکايي، همواره يک نيروي سياسي در ايران به شمار آمده و موقعيت نيروهاي ميانه‌رو را تضعيف مي‌کند. هر چه غلظت اين احساسات ضد‌آمريکايي بيشتر باشد، موقعيت ميانه‌رو‌هاي داخلي ايران نيز متزلزل مي‌شود.

براساس آخرين نظرسنجي دانشگاه مريلند، تمام پرسش‌شوندگان ايراني مذاکره مجدد با آمريکا بر سر توافق را رد کرده‌اند.

اين روزنامه افزود: انتخابات ايران به گونه‌اي است که نمي‌توان از قبل پيش‌بيني کرد چه کسي برنده است. در مورد خود روحاني هم در انتخابات رياست‌جمهوري‌اش همين‌طور بود.

در مقطعي که اصطکاک ميان دو کشور ايران و آمريکا به اوج خود رسيده ايران سالگرد پيروزي انقلاب خود را روز جمعه در حال و هوايي برگزار کرد که احساسات ضد‌آمريکايي در آن غلظت بيشتري نسبت به سالهاي قبل داشت و مراسم يک آمريکايي ملعون جديد داشت  به نام «دونالد ترامپ». البته حرکت‌هايي که ترامپ عليه ايران انجام داده است نيز به سهم خود بر غلظت اين احساسات تند ضد آمريکايي در داخل ايران دامن زده است. او تحريم‌هاي جديدي عليه ايران وضع کرد.

پاسخي که رهبر ايران به اين تحرکات ترامپ داد و وي را و آمريکا را تقبيح کرد؛ نقش بسزايي در رويکرد ضدآمريکايي داشت.

وال استريت ژورنال خاطر نشان کرد: مراسم بزرگداشت انقلاب ايران در روز جمعه کما‌في‌السابق با آئين هميشگي سوزاندن پرچم آمريکا و سر دادن شعارهاي ضد‌آمريکايي همراه بود اما امسال رنگ و لعاب ضدآمريکايي آن بسيار قوي‌تر از سالهاي گذشته بود.

در مراسم امسال تمثالي از رئيس‌جمهور آمريکا به نمايش گذاشته شده بود که در تله افتاده است.

پوستري هم ترامپ را  در حالي که يک تفنگ روي صورتش نشانه رفته است نشان مي‌داد.

البته اين رويه معمول تمام مراسم و راهپيمايي‌ها در ايران است. حتي در دوران رياست‌جمهوري «باراک اوباما» هم اين‌گونه جلوه‌گري‌هاي ضد‌آمريکايي مرسوم بود.

روحاني در سخنراني خود در اين راهپيمايي برجام را موفقيت‌آميز توصيف کرد اما نظرسنجي‌ها مشخص مي‌کند که ايراني‌ها معتقدند که توافق هسته‌اي کمک چنداني به رونق اوضاع زندگي و معيشت مردم نکرده است.

«مهدي خلجي» از اعضا «موسسه سياست خاور نزديک» در واشنگتن در اين باره مي‌گويد «اگر مردم اثرات توافق هسته‌اي را در زندگي روزمره‌شان لمس نکنند،‌ عصباني خواهند شد و روحاني را يک رئيس‌جمهور شکست‌خورده خواهند دانست.»

در راهپيمايي روز جمعه، بعضي از راهپيمايان با توجه به حملات ترامپ به ايران مي‌گفتند که يک رئيس‌جمهور شجاع مي‌خواهند که مقابل او بايستد.

يکي از تظاهرکنندگان که شغلش مکانيک است مي‌گويد: «اگر شما يک قدم به عقب برويد آنها يک قدم جلو خواهند آمد. پس ما کسي را مي‌خواهيم که حمله کند.»

در همين حال مجله اکونوميست در گزارشي خاطرنشان کرد: سياست‌هاي دولت جديد آ‌مريکا، به تقويت احساسات ضدآمريکايي در ايران منجر شده است. تظاهرات امسال در بزرگداشت روز پيروزي انقلاب ايران، يکي از بزرگترين راهپيمايي‌ها در نوع خود بود. اکنون حرف تندروها مبني بر اينکه آمريکا مردم ايران و نه فقط رژيم را هدف گرفته، ثابت شده است.

اين نشريه افزود: «آيت‌الله علي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب نيز در سخنراني خود به همين مناسبت آمريکا را مسخره کرد و گفت: «آقاي ترامپ. ممنون که چهره واقعي آمريکا را به ما نشان دادي.» حتي اصلاح‌طلبان هم که برنامه هسته‌اي ايران را اوراق کردند و به عنوان عمل به قرارداد هسته‌اي، مواد  غني شده را به غرب تحويل داده‌اند احساس مي‌کنند به آنها خيانت شده است.

جواد ظريف که به عنوان وزير خارجه ايران با شش کشور جهان براي امضا اين قرارداد مذاکره کرد اکنون ديگر لبخندش را از دست داده است. او زير لب غر مي‌زند که روزهاي سختي در پيش است.

حتي رئيس‌جمهور پيشين هم که دنبال تجديد روابط بود، از اصلاح‌طلبان خواست تا هم‌صدا با تندروها آمريکا را محکوم کنند.

کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html